දිට්වා ආශ්රිත ස්වාභාවික විපත් හේතුවෙන් සිදු වූ හානිය හේතුවෙන් මාර්ග සංවර්ධන අධිකාරිය, ලංකා විදුලිබල මණ්ඩලය සහ ජාතික ජල හා ජලාපවහන මණ්ඩලය යන ආයතන තුනට ඇස්තමේන්තුගත රුපියල් බිලියන 216 ක යටිතල පහසුකම් අරමුදල් අවශ්යතාවයකට මුහුණ දී ඇති බව නිලධාරීන් මෙම සතියේ පාර්ලිමේන්තු අධීක්ෂණ කමිටුව හමුවේ අණාවරණය විය.
කෙසේ වෙතත් එමඟින් රාජ්ය මූල්ය මුහුණ දෙන අයකර ගැනීමේ අභියෝගයේ පරිමාණය ඉස්මතු වේ. 2026 සඳහා රුපියල් බිලියන 500 ක් සඳහා තවත් පරිපූරක ඇස්තමේන්තුවක් ඉදිරිපත් කිරීමට සැලසුම් කර ඇති අතර, මෙම වසරේ හදිසි සහන සඳහා රුපියල් බිලියන 50 ක් සඳහා පරිපූරක ඇස්තමේන්තුවක් අනුමත කරන ලෙස රජය පාර්ලිමේන්තුවෙන් ඉල්ලා තිබේ
. මෙම උපයෝගිතා තුනට අදාළ ඇස්තමේන්තු දෙසැම්බර් 11 වන දින SJB පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රී SM මරික්කාර්ගේ සභාපතිත්වයෙන් පාර්ලිමේන්තුවේ පැවති යටිතල පහසුකම් සහ උපායමාර්ගික සංවර්ධනය පිළිබඳ ආංශික අධීක්ෂණ කමිටුවේ (SOC) රැස්වීමේදී අනාවරණය කරන ලදී.
ප්රවාහන, මහාමාර්ග සහ නාගරික සංවර්ධන අමාත්යාංශයේ නිලධාරීන් පැවසුවේ, මාර්ග සංවර්ධන අධිකාරිය යටතේ ඇති මාර්ග 316 ක් සහ පාලම් 40 ක් හානි වීමෙන් පසු, මූලික තක්සේරු කිරීම් මගින් මාර්ග සංවර්ධන අධිකාරියට රුපියල් බිලියන 75 ක් පමණ සෘජු පාඩුවක් සිදුවී ඇති බවයි.
කෙසේ වෙතත්, බලපෑමට ලක් වූ මාර්ග සහ පාලම් ජාලය සම්පූර්ණයෙන්ම යථා තත්ත්වයට පත් කිරීම සඳහා අවශ්ය අතිරේක පුනරුත්ථාපන කටයුතු සැලකිල්ලට ගත් විට, මුළු අරමුදල් අවශ්යතාවය රුපියල් බිලියන 190 ක් පමණ දක්වා ඉහළ යයි.
දිවයින පුරා දුම්රිය මාර්ග සහ ප්රාදේශීය මාර්ග ආවරණය වන තක්සේරු කිරීම් තවමත් අවසන් වී නොමැති බව කමිටු සභාපතිවරයා සඳහන් කළ අතර, කලාපීය මාර්ග ප්රතිසංස්කරණය කිරීම සඳහා ව්යුහගත මූල්යකරණ යාන්ත්රණයක් සංවර්ධනය කිරීමේදී අමාත්යාංශය පෙරමුණ ගැනීමේ අවශ්යතාවය අවධාරණය කළේය.
අනෙකුත් ආයතනවලින් ලැබෙන අරමුදල් සමඟ ලෝක බැංකුවෙන් රුපියල් බිලියන 2 ක ණයක් දැනට ගවේෂණය කරමින් සිටින බව නිලධාරීහු පැවසූහ.
විදුලි යටිතල පහසුකම් හානි වීම හේතුවෙන් රුපියල් බිලියන 20 ක් පමණ පාඩු සිදුවී ඇති බවත්, අරමුදල් ආධාර ලබා ගැනීම සඳහා ලෝක බැංකුව සමඟ සාකච්ඡා කරමින් සිටින බවත් ලංකා විදුලිබල මණ්ඩලය කමිටුවට පැවසීය. ණය වෙනුවට ප්රදාන අරමුදල් ලබා ගන්නා ලෙස සභාපතිවරයා උපයෝගිතා ආයතනයට උපදෙස් දුන් අතර, අතිරේක ණය ගැනීම් ඉහළ විදුලි ගාස්තු බවට පරිවර්තනය විය හැකි බවට අනතුරු ඇඟවීය.

